Zachodniopomorskie firmy płyną pod banderą sukcesu!

0
890

Bawią, wzruszają, dają energię, ułatwiają życie, podnoszą bezpieczeństwo. Właśnie takie są zachodniopomorskie firmy, który odważnie „płyną pod banderą sukcesu”. Escape Room Supplier, Hortulus, Vortex energy, Rentumi, Lark Leisure Homes i Mabo to zwycięzcy konkursu gospodarczego marszałka Olgierda Geblewicza. Teraz przedsiębiorców czeka szeroka kampania promocyjna, w której będą zachęcać do inwestowania na Pomorzu Zachodnim. Za nami wielka gala konkursu, w której to sami mieszkańcy zachodniopomorskiego wskazali najbardziej inspirujące i warte uznania biznes.

Swoich klientów często liczą w tysiącach, ale przed tak liczną publicznością nie mieli jeszcze okazji wystąpić. Na szczecińskiej Netto Arenie poznaliśmy najlepsze firmy z Pomorza Zachodniego – zwycięzców konkursu „Twój Biznes pod Banderą Sukcesu”.

– Dziękuję, że jesteście z nami dzisiaj na gali i dziękuję, że na co dzień ciężko pracujecie. Udowodniliście, że na Pomorzu Zachodnim można. Zawsze byliśmy społeczeństwem otwartym na konkurencję i współpracę. Nasz region, jak żaden inny w Polsce, był dotknięty zmianami ustrojowymi i dlatego zakasaliśmy rękawy do pracy. Jako władze regionu tworzymy odpowiednie warunki do inwestowania. Udało nam się sporo, ale wciąż nam mało. Sukces Pomorza Zachodniego to suma indywidualnych sukcesów – mówił podczas gali marszałek województwa Olgierd Geblewicz – Pokazujemy, że na Pomorzu Zachodnim można, a my chcemy, żeby region był znakiem jakości,  był kojarzony z sukcesem. Chcemy być dumni z Pomorza Zachodniego i chcemy, żeby firmy były dumne z naszego regionu – podkreślał marszałek.

Przez miesiąc, 30 najciekawszych zachodniopomorskich firm zgłoszonych do konkursu rywalizowało na wirtualnej giełdzie, gdzie przez trzydzieści sesji o cenie ich akcji decydowało zainteresowanie mieszkańców Pomorza Zachodniego. W rywalizację zaangażowało się ponad dwanaście tysięcy uczestników. W kategorii mikrofirm mieszkańcy docenili producenta innowacyjnego systemu wynajmu mieszkań – firmę Rentumi ze Szczecina. Wśród małych przedsiębiorstw wskazano na Fabrykę Domów Mobilnych i Szkieletowych „Lark Leisure Homes” z Darłowa. Najlepszą firmą średniej wielkości zostało MABO, producent specjalistycznych konstrukcji stalowych ze Szczecina.

– Gdy zaczynałem biznes miałem 30 lat, zdrowe ręce, zapał i pomysły. Czasy były trudne. Dzisiaj MABO to ponad 200 pracowników, hale i nowoczesne maszyny. Wyposażenie, wiedza i umiejętności pracowników pozwalają konkurować na rynku europejskim, czemu sprzyja dogodne położenie Szczecina. Produkujemy wyroby metalowe, konstrukcje stalowe i, jako nieliczni, osprzęt kolejowej sieci trakcyjnej. Te bardzo zaawansowane technicznie urządzenia to wynik inwestowania w badania i rozwój – powiedział Adolf Bogacki.

Kolejne trzy firmy wskazała Kapituła złożona z uznanych zachodniopomorskich przedsiębiorców. Jak przekonywała Laura Hołowacz, nie brakowało sporów i żarliwej dyskusji bo wybór był bardzo trudny.

– „XXX… .”  – powiedziała Laura Hołowacz, członek Kapituły Konkursu. Ostatecznie, w kategorii w kategorii mikrofirm zwyciężył dostawca rozwiązań dla escape roomów, czyli szczeciński Escape Room Supplier. Najciekawszą średnią firm wybrano Hortulus, ogrody tematyczne z Dobrzycy pod Koszaline. W kategorii średnich przedsiębiorstw nagrodzono szczeciński Vortex energy z branży odnawialnych źródeł energii.

– Jesteśmy zafascynowani naturą. Słońce, wiatr… To niewyczerpane źródło jest darem natury, z którym postanowiliśmy pracować. W 2006 r. stworzyliśmy w Szczecinie firmę zajmującą się realizacją projektów farm wiatrowych i fotowoltaicznych, w 100% związaną z zieloną energią. Pracujemy z absolwentami regionalnych uczelni, którzy posiadają unikalne umiejętności wymagane przy realizacji projektów OZE. Naszym sprzymierzeńcem jest tutejsza natura – m.in. odpowiednie nasłonecznienie, co pozwala na realizację części projektów w regionie. – mówił Adam Pantkowski.

Zwycięzcy otrzymali tytuł „Bandery sukcesu 2018” oraz 10 000 zł do wykorzystania na szkolenia, warsztaty lub studia dopasowane do potrzeb swoich firm. Historia tych firm zostanie przedstawiona w 6 spotach reklamowych, które w przyszłym roku będą emitowane w kampanii wizerunkowej Pomorza Zachodniego. Bony finansowe na zwiększenie kompetencji pracowników otrzymało także pozostałych 27 uczestników konkursu. Z kolei 20 najlepszych graczy Giełdy Biznesu, którzy zainwestowali w najbardziej wartościowe firmy otrzymało tablety.

– Gala była znakomitą okazją, by poznać laureatów konkursu, ale także by zainspirować się ich historią i nawiązać cenne kontakty biznesowe – wyjaśniał Dyrektor Gabinetu Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego Krzysztof Barczyk.

Galę Finałową konkursu „Twój Biznes pod Banderą Sukcesu” poprowadzili Agnieszka Cegielska i Jarosław Kuźniar. Dobry nastrój zapewniła, grająca na żywo Orkiestra Adama Sztaby z gościnnie występującą Kasią Nosowską.

Konkurs „Twój biznes pod banderą sukcesu” jest częścią kampanii „Pomorze Zachodnie. Biznes w dobrym położeniu”. Koszt dwuletnich działań to ponad 5 mln zł. Wśród partnerów kampanii znalazły instytucje, które tworzą zaplecze naukowe dla firm z regionu, lokalnych i ogólnopolskich organizacji zrzeszających przedsiębiorstwa z sektora MŚP, oraz podmioty, które reprezentują interesy firm i wspierają rozwój przedsiębiorczości.

Kampania „Pomorze Zachodnie. Biznes w dobrym położeniu” oraz konkurs dla przedsiębiorców „Twój biznes pod banderą sukcesu” realizowane są w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014 – 2020, Oś Priorytetowa 1 Gospodarka, Innowacje, Nowoczesne Technologie, Działanie 1.14 Wzmocnienie pozycji regionalnej gospodarki w wymiarze krajowym i międzynarodowym.

Kampania „Pomorze Zachodnie. Biznes w dobry położeni.” w liczbach:

– 57 materiałów filmowych;

– 92 emisji w prasie lokalnej, regionalnej i krajowej;

– Ponad 20 mln wyświetleń materiałów kampanii na FB;

– 10 tys. obserwujących Instagram;

– 420 tys. wyświetleń kampanii w serwisach VOD;

– 2,5 ml odsłon w ramach kampanii z wykorzystaniem elementów Rich Media;

– 2 mln odsłon kampanii display (onet.pl, wp.pl);

– 30 tys. folderów reklamowych;

– 6 influencerów promujących konkurs;

– 1 470 000 osób zobaczy materiały kampanii na YouTube;

– 10 tys. osób weźmie udział w grywalizacji;

– dodatkowe działania, np. gala finałowa konkursu „Twój biznes pod Banderą sukcesu”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here