Płatne parkingi przed Lidlem, Biedronką i Netto

0
357

Miejski Rzecznik Praw Konsumenta interweniował już kilkanaście razy w sprawie płatnych parkingów przed sklepami znanych sieci. Zdaniem Rzecznika kara jest niewspółmierna do winy, a niektóre zapisy w regulaminach niezgodne z prawem.

Sieci handlowe tłumaczą, że to dla dobra klientów. Klienci z kolei skarżą się na wysokie kary.
Opłaty za parkowanie przed sklepem wprowadziły sieci Netto i Biedronka. Płatne parkingi wprowadził także Lidl. Zdaniem sieci handlowych klienci sami prosili o wprowadzenie opłat.
Często brakowało bowiem miejsc parkingowych dla klientów, gdy obok odbywały się imprezy sportowe. Przed Biedronką darmowa jest pierwsza godzina parkowania, za każdą kolejną trzeba zapłacić dwa złote. W Lidlu za darmo możemy parkować przez 90 minut. Każda następna godzina to pięć złotych. Nie wszystkim klientom podoba się pobieranie opłat za parkowanie przez sieci handlowe. Tylko w ostatnim czasie Rzecznik Praw Konsumenta
w Szczecinie interweniował kilkanaście razy. Wątpliwości budzą niewspółmierne do wykroczenia kary – 95, a nawet 100 zł. W niektórych przypadkach regulaminy zawierały sprzeczne z przepisami prawa zapisy m.in. możliwość założenia blokady na koło. Takie uprawnienia ma tylko policja i straż miejska. Wszystkie interwencje, które do tej pory podjęło Biuro Rzecznika Praw Konsumenta w Szczecinie, zakończyły się pozytywnie dla klientów. Sieci odstępowały od kary finansowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here