Na ulicy Szafera pojawiły się już szyny

0
635

To nowy i wyjątkowy widok, a jednocześnie znak, że prace pomimo trudnej sytuacji nie zwalniają.

Trwa ustawianie i spawanie szyn. Nowe torowisko połączy ważne węzły komunikacyjne i ułatwi przemieszczanie się w tym rejonie miasta.

– Wykonawca prowadzi roboty w kilku miejscach jednocześnie – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie. – Trwają prace zimne na terenie planowanej pętli autobusowo-tramwajowej, na odcinku Wojska Polskiego – Jarzyńskiego wykonywane jest koryto wraz z warstwami konstrukcyjnymi.

Nie zakończyły się także roboty przy murach oporowych.

– W maju planowane jest rozpoczęcie prac brukarskich, kontynuowane będą trwające już roboty ziemne oraz rozpocznie się wykonanie tych w rejonie pętla – Romera – Szeroka, na prawej nitce jezdni i torowisku. 

O INWESTYCJI

Otoczenie w tej części Szczecina zmieni się diametralnie. Powstanie nowo torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Za prace budowlane odpowiada firma EUROVIA POLSKA S.A. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.

  1. Budowa ul. Szafera na odcinku ok 1,2 km o dwóch jezdniach każda po dwa pasy ruchu.
  2. Budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych.
  3. Przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowego układu drogowego.
  4. Przebudowa skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m.
  5. Przebudowa skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m.
  6. Przebudowa skrzyżowania z ul. Romera i Modrą na czterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m.
  7. Budowa skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postaci ronda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m.
  8. Budowa dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasie rozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusów komunikacji miejskiej).
  9. Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów.
  10. Budowa budynku socjalnego z kasami biletowymi.
  11. Budowa parkingu dla rowerów oraz elementów małej architektury i zieleni.
  12. Budowa parkingu dla samochodów osobowych.

Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Projekt przebudowy ul. Szafera objęty jest dofinansowaniem w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i działania 6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here